domingo, 21 de febrero de 2010
La Web 2.0: La revolución social de Internet
Bideo honek nahiko ondo azaltzen digu Web 2.0 zertan datzan. Web 2.0 bigarren zerbitzu belaunaldi bat bezala deskribatzen du non elkarreragin bat dagoen erabiltzaileen artean eta non on-line lankidetza ezinbestekoa den.
Web 2.0 honen ezaugarri nagusiena oraintxe bertan azaldutakoa da, hots, erabiltzaileen artean dagoen elkarreragin hori. Web 2.0-ren bidez erabiltzaileek informazio ezberdina konpartitu dezakete. Edozeinek edozein motatako informazioa eskegi dezake, eta, aldi berean, beste edozeinek informazio hori irakurri eta bere iritzia eman dezake.
Informazio ezberdina bilatu ahal izateko Web 2.0k tags izeneko etiketa sistema bat dauka. Tags hauen bitartez, edozein erabiltzaileek bilatzen ari den informazioa modu azkarrago batean lortuko du.
Beste ezaugarri aipagarri bat honako hau da: Edozein pertsonak nahi izanez gero erabil dezake Web 2.0, izan ere, ez du ezagutza teknikorik eskatzen. Honek esan nahi du edozeinek bere micromedio propioa (blog, podcast…) sortu dezakeela zailtasun askorik gabe. Beraz, esan dezakegu alde handia dagoela Web 1. eta Web 2.0 artean. Web 1.0 denok ezagutzen ditugun web tradizionalak dira, non erabiltzaileek informazioa irakurri eta ikusi dezakete eta web orri ezberdinak bisitatu dezakete, baina web-masterrek dira hemen informazioa eskegitzen dutenek. Web 2.0-n, esan bezala, edozeinek informazioa eskegi dezake, eta ez bakarrik ezagutza tekniko espezifikoak dituzten horiek. Web 2.0-n elkarreragin bat dago erabiltzailen artean, Web 1.0-n, ordea, ez.
Eta zeintzuk dira Web 2.0-k ekarri dituen ondorio nagusienak? Aipagarriena komunikabideetan eta publizitatean izandako eragina da. Komunikabide tradizionalak internetera aldatzen ari dira, izan ere, bertan, guri pertsonalki interesatzen zaigun informazioa aurkitu dezakegu. Honek, publizitatean kriston eragina du. Gaur egun enpresek komunikabide tradizionaletan pentsatu ez ezik, interneten ere pentsatu beharko dute. Gainera, kontuan hartu behar izango dute Web 2.0-ren bidez edozeinek iragarki ezberdinek eskaintzen dituzten produktuei buruzko iritzia eman dezakeela eta, horrekin batera, edozeinek iritzi hori irakurri dezakeela.
Oso harrigarria da ikustea nola enpresa batek hain kaltetuta geratu ahal den gure iritziak direla eta.
Bukatzeko esan beharra dago Web 2.0 kriston aldaketak sortu dituela interneten eta horrek asko laguntzen gaituela guri, haurrekin jarduera ezberdinak gauzatzeko, izan ere, haurrak asko motibatzen dituen tresna da internet.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario